A Turningpoint-hoz közeledve általában ezeket érzik az alapítók, tulajdonosok, cégvezetők:
- nehezen tudok delegálni, mert abból rendszerint káosz és összevisszaság lesz,
- ki vagyok szolgáltatva a speciális területen, vagy régóta nálunk dolgozóknak,
- nem kapok elegendő minőségi információt a teljesítmények értékeléséhez,
- senki nincs, aki figyelmeztetne a külső-belső veszélyekre,
- probléma esetén nehéz konkrétan számon kérnem bárkit is, a munkatársaim egymásra mutogatnak,
- középvezetőim nem éreznek rá, hogy milyen döntéseket kellene hozniuk,
- gondjaink vannak az értékesítés által adott ígéretek teljesítésével,
- munkatársaim nem értik, vagy nem úgy csinálják a tennivalókat, ahogyan elmondom nekik,
- az üzleti eredmények rendszeresen elmaradnak a tervektől,
- nem túl jó a hangulat a szervezeten belül,
- munkatársaim lassúak, döntésképtelenek és nem hatékonyak,
- középvezetőim időrabló megbeszéléseket szerveznek,
- munkatársaimnak jóval tovább tart egy-egy feladat elvégzése, mint amennyi idő alatt azt meg lehetne csinálni,
- munkatársaim mindennel engem keresnek meg, még ma is szinte mindennel nekem kell foglalkozom,
- nem annak tudom mindig adni az új munkát, aki legjobban ért hozzá, hanem akinek belefér az idejébe,
- szinte mindent a árbevételnek rendelünk alá,
- egyéni megállapodások kérdése, hogy ki mennyit keres,
- a több jobb elv van érvényben,
- az üzleti tervünk általában az adott év első hónapjaiban készül el.
Előrehaladott esetben:
- azok, akiknek formális és informális ellenőrzésük van a cég döntéshozó folyamatában, kritikus mennyiségű bizalmat és tiszteletet veszítettek,
- már az árbevételünk is elkezdett visszaesni,
- jelentős ügyfél elégedetlenség és/vagy piaci megítélés romlás következett be.